Nové letiště?

A vše co se týká létání
Odpovědět

Bude pro obyvatele Zdib případné letiště ve Vodochodech přínosné?

Ano bude.
3
16%
Nebude!
12
63%
Nemohu ještě posoudit.
4
21%
 
Celkem hlasů: 19

jenik789
Site Admin
Příspěvky: 3252
Registrován: pon říj 31, 2005 2:16 pm
Bydliště: Zdiby
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6763Příspěvek jenik789 »

Pro Beata

ohledne dopravy - mozne ze nemam uplne aktualni informace, ale hlavni ulice Prazska neni ve vlastnictvi obce a obec si nemuze diktovat co se tam bude dit(alespon takto mi argumentovali na zastupitelstvu jiz pred asi 3 roky, ale mozna ze je to jinak), takze si krajsky urad muze rozhodnout co chce vcetne zvyseni dopravy... proto pisu ve svem prispevku, ze by doprava mela byt naprosto presne zrejme vcetne vypocitani aktualniho stavu zatizeni a maximalniho mozneho vcetne silnic a cest, ktere se k tomu budou pouzivat. Ale mozna ze takova studie uz existuje, takze pokud ji nekdo ma hup sem s ni :wink:

Opravte me nekdo pokud pisu blbosti :-)


Jeník - Jan Česnek
Admin portálu Zdiby ON-LINE http://www.zdiby.cz

Člen Kaštánek Zdiby Z.S. a ZdibyNet, z.s.
Nebojím se říct nebo napsat co si myslím.

kango
Příspěvky: 1236
Registrován: úte úno 07, 2006 2:29 pm
Bydliště: bydlím ve Zdibech
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6764Příspěvek kango »

:)
Naposledy upravil(a) kango dne čtv úno 20, 2014 11:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Kango

Mirek Musílek

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6765Příspěvek Mirek Musílek »

Dobrý den. I já si dovolím přidat několik postřehů ohledně letiště Vodochody. Dopravnímu letectví se věnuji profesionálně a budu mít asi trošku jiný pohled na věc než asi většina lidí. Pročítal jsem si některé příspěvky na tomto foru a je jasné, že panují obavy z hluku v obci. Ze všech reakcí a příspěvků 100 procentě souhlasím s tím, co napsal Tommy.....
Z mého úhlu pohledu, letový provoz na letišti, letadla na příletu, ani letadla na odletu život v obci výrazně neovlivní......jako důkaz toho přikládám odkaz na příletovou mapu LKVO RWY 28 http://www.lkvo.cz/obrazek.php3?jaka=da ... detail.gif Z mapy jsou jasně vidět dvě "vstupní místa" na přiblížení na dráhu 28, je to bod RASIM a ETATU (oba dva body se v současné době používají i pro přílety na Ruzyň) a směr letu při přiblížení mimo obec. Jak psal Tommy sestupový paprsek na LKVO začíná v 2600 (2500) ft a na Ruzyň ve 4000 ft. Po uvedení Vodochod do plného provozu může nastat situace, že přílet přes bod ETATU bude pouze pro LKVO a přílet přes RASIM pouze pro LKPR. Toto je ovšem pouze moje domněnka. Přílety můžou zůstat zachovány nebo lehce pozměněny...
Pro dokreslení situace přikádám tzv. STAR Chart na RWY 28 http://www.lkvo.cz/obrazek.php3?jaka=da ... detail.gif

Za mojí osobu říkám ANO..... Nehledě na nově vzniklé pracovní příležitosti

Budete-li mít jakékoliv dotazy rád na ně odpovím.
Přátelé Vy co lítání rozumíte, mě prosím nekamenujte za použité výrazy, ale snažím se věc přiblížit široké veřejnosti :-D

Mirek Musílek

jenik789
Site Admin
Příspěvky: 3252
Registrován: pon říj 31, 2005 2:16 pm
Bydliště: Zdiby
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6766Příspěvek jenik789 »

Mirek Musílek píše:Dobrý den. I já si dovolím přidat několik postřehů ohledně letiště Vodochody. Dopravnímu letectví se věnuji profesionálně a budu mít asi trošku jiný pohled na věc než asi většina lidí. Pročítal jsem si některé příspěvky na tomto foru a je jasné, že panují obavy z hluku v obci. Ze všech reakcí a příspěvků 100 procentě souhlasím s tím, co napsal Tommy.....
Z mého úhlu pohledu, letový provoz na letišti, letadla na příletu, ani letadla na odletu život v obci výrazně neovlivní......jako důkaz toho přikládám odkaz na příletovou mapu LKVO RWY 28 http://www.lkvo.cz/obrazek.php3?jaka=da ... detail.gif Z mapy jsou jasně vidět dvě "vstupní místa" na přiblížení na dráhu 28, je to bod RASIM a ETATU (oba dva body se v současné době používají i pro přílety na Ruzyň) a směr letu při přiblížení mimo obec. Jak psal Tommy sestupový paprsek na LKVO začíná v 2600 (2500) ft a na Ruzyň ve 4000 ft. Po uvedení Vodochod do plného provozu může nastat situace, že přílet přes bod ETATU bude pouze pro LKVO a přílet přes RASIM pouze pro LKPR. Toto je ovšem pouze moje domněnka. Přílety můžou zůstat zachovány nebo lehce pozměněny...
Pro dokreslení situace přikádám tzv. STAR Chart na RWY 28 http://www.lkvo.cz/obrazek.php3?jaka=da ... detail.gif

Za mojí osobu říkám ANO..... Nehledě na nově vzniklé pracovní příležitosti

Budete-li mít jakékoliv dotazy rád na ně odpovím.
Přátelé Vy co lítání rozumíte, mě prosím nekamenujte za použité výrazy, ale snažím se věc přiblížit široké veřejnosti :-D

Mirek Musílek
Ptal jsem se ve svojich prispevcich na dopravu, jak je to tam reseno? Je nejaka studie?
Vyrustal jsem 20let u letiste Ruzyne v zastavbe, ktera byla puvodne urcena pro zamestance letiste a zadne vyhody jsme nemeli. Sice nekteri pracovali na letisti, ale bylo jich jen velmi malo a jednalo si spis o hodne specificke a odborne prace. Tim nejak nechci brat iluze, ale jen rikam skutecnost.
Je tedy zrejme, ze hluk z priletajicich nebo odletajicich letadel se nam uplne vyhne, takze z meho laickeho pohledu vidim jen tu otevrenou otazky dopravy.
Jeník - Jan Česnek
Admin portálu Zdiby ON-LINE http://www.zdiby.cz

Člen Kaštánek Zdiby Z.S. a ZdibyNet, z.s.
Nebojím se říct nebo napsat co si myslím.

kwansa
Příspěvky: 6
Registrován: pon srp 18, 2008 6:23 pm

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6768Příspěvek kwansa »

Zdravím, z pracovních důvodů o tom něco málo vím. Co se týče pozemní dopravy (taxi, busy a pod.), tak pro ně bude vybudován nový nájezd přímo od letiště na dálnici Teplice -Praha. Rozsah modernizace letiště a bližší info najdete na: www.vodochodyairport.cz. Jinak souhlasím s názory, že by to pro nás mělo spíše kladný než záporný přínos. Vycházím samozřejmě ze současných informací, které se ale můžou ještě mnohokrát změnit. Šelenberk

jenik789
Site Admin
Příspěvky: 3252
Registrován: pon říj 31, 2005 2:16 pm
Bydliště: Zdiby
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6769Příspěvek jenik789 »

kwansa píše:Zdravím, z pracovních důvodů o tom něco málo vím. Co se týče pozemní dopravy (taxi, busy a pod.), tak pro ně bude vybudován nový nájezd přímo od letiště na dálnici Teplice -Praha. Rozsah modernizace letiště a bližší info najdete na: http://www.vodochodyairport.cz. Jinak souhlasím s názory, že by to pro nás mělo spíše kladný než záporný přínos. Vycházím samozřejmě ze současných informací, které se ale můžou ještě mnohokrát změnit. Šelenberk
Diky, jak tam budou jezdit autobusy od metra? Predpokladam ze by pouzilo metro Letnany?
Jeník - Jan Česnek
Admin portálu Zdiby ON-LINE http://www.zdiby.cz

Člen Kaštánek Zdiby Z.S. a ZdibyNet, z.s.
Nebojím se říct nebo napsat co si myslím.

Mirek Musílek

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6770Příspěvek Mirek Musílek »

[quote="jenik789"][quote="Mirek Musílek"]Dobrý den. I já si dovolím přidat několik postřehů ohledně letiště Vodochody. Dopravnímu letectví se věnuji profesionálně a budu mít asi trošku jiný pohled na věc než asi většina lidí. Pročítal jsem si některé příspěvky na tomto foru a je jasné, že panují obavy z hluku v obci. Ze všech reakcí a příspěvků 100 procentě souhlasím s tím, co napsal Tommy.....
Z mého úhlu pohledu, letový provoz na letišti, letadla na příletu, ani letadla na odletu život v obci výrazně neovlivní......jako důkaz toho přikládám odkaz na příletovou mapu LKVO RWY 28 http://www.lkvo.cz/obrazek.php3?jaka=da ... detail.gif Z mapy jsou jasně vidět dvě "vstupní místa" na přiblížení na dráhu 28, je to bod RASIM a ETATU (oba dva body se v současné době používají i pro přílety na Ruzyň) a směr letu při přiblížení mimo obec. Jak psal Tommy sestupový paprsek na LKVO začíná v 2600 (2500) ft a na Ruzyň ve 4000 ft. Po uvedení Vodochod do plného provozu může nastat situace, že přílet přes bod ETATU bude pouze pro LKVO a přílet přes RASIM pouze pro LKPR. Toto je ovšem pouze moje domněnka. Přílety můžou zůstat zachovány nebo lehce pozměněny...
Pro dokreslení situace přikádám tzv. STAR Chart na RWY 28 http://www.lkvo.cz/obrazek.php3?jaka=da ... detail.gif

Za mojí osobu říkám ANO..... Nehledě na nově vzniklé pracovní příležitosti

Budete-li mít jakékoliv dotazy rád na ně odpovím.
Přátelé Vy co lítání rozumíte, mě prosím nekamenujte za použité výrazy, ale snažím se věc přiblížit široké veřejnosti :-D

Mirek Musílek[/quote]

Ptal jsem se ve svojich prispevcich na dopravu, jak je to tam reseno? Je nejaka studie?
Vyrustal jsem 20let u letiste Ruzyne v zastavbe, ktera byla puvodne urcena pro zamestance letiste a zadne vyhody jsme nemeli. Sice nekteri pracovali na letisti, ale bylo jich jen velmi malo a jednalo si spis o hodne specificke a odborne prace. Tim nejak nechci brat iluze, ale jen rikam skutecnost.
Je tedy zrejme, ze hluk z priletajicich nebo odletajicich letadel se nam uplne vyhne, takze z meho laickeho pohledu vidim jen tu otevrenou otazky dopravy.[/quote]

Ano, hluk z přilétajících a odletajících letadel se nám vyhne. Nehledě na skutečnost, že pokud začnou letiště Vodochody využívat i stávající low cost dopravci z Ruzyně a charterové společnosti, tak logicky dojde k poklesu přeletů naší obce směrem na Ruzyň. Pokud samozřejmě nebude následovat expanze nových dopravců či spojů, z důvodů uvolnění slotů na Ruzyň. Zde si dovolím poznámku o druhé dráze na Ruzyni. I ta by ulehčila životu v obci. Všude ve světě funguje praxe tzv. střídavého provozu, pokud má letiště dvě paralelní dráhy. V praxi to znamená např. to, že od 6 - 12 hodin se na jedné přistává a na druhé startuje a následně se provoz otočí.
Co se pracovních příležitostí týká, tak letiště samozřejmě potřebuje odborné zaměstance, ale i ty méně zatížené odborností...obsluha odbavovacích přepážek, obsluha restaurace, uklízecí práce, nakladači zavazadel....a je jich celá řada. Nehledě na skutečnost, že každý zaměstnavatel si pro každou specifickou profesi zaměstnance řádně vyškolí.

Pokud bude k letišti vybudována přípojka z dálnice, tak je to celkem logické. Neumím si představit, že by investor uvažoval o vedení dopravy k mezinárodnímu letišti po dvouproudé silnici. I já bych zde měl jeden dotaz. Někde jsem četl o využití železnice, která je přivedena k letišti, ví o tom někdo něco?

MacFig
Příspěvky: 939
Registrován: úte lis 22, 2005 8:51 am
Bydliště: Skopec 123, 250 66, Zdiby - Brnky
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6771Příspěvek MacFig »

Pokud vím, tak železniční vlečka na letiště Vodochody nesplňuje parametry pro osobní přepravu - a to ani, kdyby ji přestavěli (snad zatáčky a sklon). Takže benzín a součástky ano, ale lidi ne.

Pokud jde o silniční napojení, tak počítejme s tím, že dálnice bude zpoplatněná a ne každý bude mít dálniční známku (pokud nebude pro každé auto od roku 2011 povinná, jak se říká). Autobusy a taxi dálnici využijí, ale ostatní? A Pražská navíc slouží jako náhradní obchvat pro případ havarie na dálnici, což se ještě zvýrazní po výstavbě pražského ohruhu v jižní trase.

Druhá dráha (RWY 24L) obci ulehčí přes den - přistávat by se mělo na novou ("L" ) a startovat ze staré ("R") směrem na Unhošť. Ale v noci by se mělo přistávat jen přes nás na starou ("R"). Při východním větru by měly být všechny starty přes nás ze staré ("R").

Bohužel za obec připravoval vyjádření (za Ruzyň i Vodochody) milovník letadýlek zastupitel Zápotocký, takže se není čemu divit, že obec se nepostavila proti (Zápotocký nebude totiž muset za letadýlky jezdit daleko - vše mu bude lítat skoro přes barák). A pro nějaké kompenzace bylo nezbytné se v pravý okamžik vyjádřit proti (týká se Ruzyně, u Vodochod jsme stranou, takže se nás to opravdu co se týče leteckého hluku netýká). Dnes je to již uzavřená kapitola a nepodařilo se mi zjistit, že by ještě byla nějaká cesta pro kompenzace.

Obdobně mi nepřipadá (dotčení ať mě nekamenují) úplně relevantní vyjádření v obci bydlících profesionálů v letectví k této problematice. Já bych taky asi zvažoval, zda se bouřit, pokud by byla naděje na lukrativní zaměstnání nedaleko bydliště. Na druhou stranu jsem velice rád, že mohou lidem dodat odborné podklady (ne že by nebyly dostupné, ale alespoň se nemusíme pídit) a i pohled "z druhé" strany.
Zbyněk Smetana
Skopec 123
250 66 Zdiby - Brnky
--------------------------------
Obec pro všechny generace

Miroslav Musílek

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6772Příspěvek Miroslav Musílek »

Pane Smetano,
budu reagovat na Vaše vyjádření.

Železniční vlečka: Je velká škoda, že nejde využít pro osobní dopravu, situaci by to hodně usnadnilo.

Silniční napojení: Pokud je mi známo, tak zpoplatněný úsek dálnice začíná až za sjezdem na Zdiby, takže i případné sjíždění směrem na kruhový objezd u motorestu, by znamenalo z velké části jízdu mimo obec. Pokud někdo nemá dálniční známku, tak může využít tuhle variantu. Řešením pro nepoužívání "staré" silnice, je její nenapojení na přivaděč z dálnice.

Druhá dráha: Zde si dovolím silně oponovat. Vaše info je buď staršího data nebo nemáte přesné informace. Druhá dráha neulehčí obci celý den. Pokud jsou paralelní dráhy, tak se letiště snaží obě využít a zatěžovat stejně. S ohledem na následnou údržbu atd.. V praxi to bude znamenat jediné a sice to, co jsem psal již v jiném příspěvku. Např. jedna dráha mezi 6 - 12 hodinou pro starty a druhá pro přistání, od 12 obráceně. Provoz v noci: tady bych doplnil o informaci, že od 24 - 6 hodin platí omezení pohybů na letišti Ruzyně a to max 3 pohyby (vzlety, přistání) za hodinu, takže zde se situace nezmění. Situace nebude jiná od současné situace ani při východním větru, jedině bude platit pravidlo o změně drah. Jediné co se může výrazně změnit, budou odletové koridory z drah 06.

Vyjádření za obec: Pokud se týká Vodochod, tak jak sám píšete, u Vodochod jsme stranou. V dnešní době jsou Vodochody také využívány i jako letiště pro výcvik pilotů dopravních letadel, která by ve Vodochodech měla přistávat. A upřímně, pokud by jsme je občas nezahlídli, tak ani nevíme, že tam něco takového probíhá. Najednou se všichni bouří, léta tam Aero vyrábělo, testovalo stíhací letadla a nikomu to nevadilo.... Pokud se Ruzyně týká, nerozumím proti čemu se obec měla postavit? Proti druhé dráze? Proti využívání vzdušného prostoru nad obcí? Pokud proti druhé dráze, pak by byla sama proti sobě. Pokud proti využívání vzdušného prostoru nad obcí, pak je to věc nereálná na nějakou změnu, letové koridory jsou dané a jejich změna velmi složitá (v Praze téměř nemožná). Pokud jde o hlukovou kompenzaci, tak dost dobře nechápu, proč o ní žádat. Letadla nad naší obcí NIKDY nejsou níž než 900 metrů. Různá měření jsou hezká, ale nic neříkající. Bylo nějaké měření iniciováno obcí? Pokud ne, pak to je chyba... Kdyby takové měření proběhlo a obec nic neudělala, pak by to bylo špatně. Pak následuje otázka: Co pro to udělala opozice?
Dovolím si komentář k panu Zápotockému.....vše mu přes barák už lítá a na Ruzyň jezdí stejně! Tuto poznámku dost dobře nechápu!!!

Vyjadřování se k věci: Já si naopak myslím, že pokud v obci někdo takový je, tak by se měl právě on k této věci vyjádřit. Bude-li v obci problém např. zemědělský, technický, tak i já si rád poslechnu názor člověka na danou věc. V žádném případě se nebouřím, pouze otevřeně říkám, že jsem zastáncem výstavby. A upřímně, vidina lukrativního zaměstnání nedaleko bydliště mě k tomu nevede. Bohužel to jestli budu mít ve Vodochodech pracoviště nezáleží na mě. Ale kdo by nebyl rád....

Mirek Musílek

MacFig
Příspěvky: 939
Registrován: úte lis 22, 2005 8:51 am
Bydliště: Skopec 123, 250 66, Zdiby - Brnky
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6773Příspěvek MacFig »

Železniční vlečka: Mé informace jsou z doslechu. Nepátral jsem po tom.

Silniční napojení: Jednak úsek Letňany - Zdiby (Cínovecká) je mezi úseky navrhovanými k zpoplatnění v budoucnu. A i kdyby (jak doufám) k tomu nedošlo, tak proč všichni nekončící v Kobylisích nenajíždí na Cínoveckou nyní? Protože se snaží vyhnout kolonám u Bulovky. Nenapojení na přivaděč z dálnice nějak nechápu. Co kam nenapojit? To jako když pojedu ze Zdib do Klíčan, tak pojedu nejdříve do Chaber, pak Ďáblic, tam na Cínoveckou a ve Zdibech sjedu na starou teplickou?

Druhá dráha: Ano - informace jsou stršího data - mé informace jsou z materiálů, ke kterým se obec před několika lety vyjadřovala. A tam to tak bylo. Pokud to není správné, tak buď se obec vyjadřovala k něčemu, co bylo nesprávné, nebo bylo záměrně nesprávné. Vaše informace o provozu mi připadají mnohem logičtější.

Vyjádření za obec: Domnívám se, že je třeba vždy posoudit věc komplexně z maxima informací. Já osobně nemám námitky k letišti Vodochody, protože mě se to netýká (bydlím v Brnkách - tedy na západním okraji obce) a myslím si, že to hlukem neovlivní ani lidi ze Zdib. Mě vadí, že dosud nebyly nikde zveřejněny (nebo mi to uniklo, přestože tuto problematiku trvale sleduji) podrobnosti ohledně dopravního napojení a vytížení. Vždy je jen uváděno napojení na dálnici novou "zahloubenou" křižovatkou. Občas padne ještě zmínka (spíš utopistická představa) o možnosti povrchového prodloužení metra až do Vodochod. Nic víc. Přesto se obec na základě vyjádření jednoho člověka, který vycházel jen z jednoho podkladu, vyjadřovala, přesněji nedala žádné stanovisko a ani nevznesla žádné dotazy nebo požadavky na doplnění podkladů. Jako by se nás to netýkalo. Obdobně se obec nikdy nijak nevyjádřila k hluku souvisejícímu s provozem Ruzyně. Klecany se ozvaly a získali kompenzace. To my ne. My jsme totiž bohatá obec, která to nepotřebuje. Obec nejsou jen Zdiby, ale i Brnky a zde jsou letadla mnohem níže než 900 m (podle mých informací mezi 400 a 700 m). Měření hluku nejsou nic neříkající. Byla prováděna v obci již před 30 lety a z nich vznikl model hlukové zátěže v okolí letiště Ruzyně s výhledem do budoucna. Autorem studie byl Ing. Ctirad Smetana, CSc. a spolupracovníkem byl (v pozdějších letech) Ing. Šulc - autor hlukových studií pro druhou dráhu, které jsou však hodně odlišné od původních studií. Asi se po těch pár letech začal hluk šířit nějak jinak.

Vyjadřování se k věci: Domnívám se, že je třeba vždy vyslechnout všechny názory a posoudit vždy věc komplexně. Nikomu neupírám jeho názor a rád si jej vyslechnu, ať je nebo není odborník. Jen jsem vyjádřil svůj (trochu skeptický) pohled na posledních několik jednoznačně "pro" příspěvků.
Zbyněk Smetana
Skopec 123
250 66 Zdiby - Brnky
--------------------------------
Obec pro všechny generace

Tommy Zdiby
Příspěvky: 31
Registrován: pon úno 20, 2006 2:08 pm
Bydliště: Zdiby Veltěž Nová 153
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6774Příspěvek Tommy Zdiby »

Co se týče dohadů o tom jak jsou letouny přelétávající přes Zdiby vysoko. Podle této mapy si to může každý spočítat sám :-)
http://tommyzdiby.wz.cz/LKPRILS24.jpg
Letiště Praha (LKPR) má nadmořskou výšku prahu dráhy 24 1158stop (353m).
Sestupový úhel letadel je 3 stupně a v bodě FAF má letoun výšku 4000 stop (1219m) nad mořem. Bod FAF je vzdálen od bodu dotyku 8.7 námořní míle (16112.4m).
Teď už stačí jen zadat nadmořskou výšku místa odkud přelétající letoun pozorujete a změřit si na www.mapy.cz vzdálenost od bodu dotyku. :-)
Dont drink and fly :-)

MacFig
Příspěvky: 939
Registrován: úte lis 22, 2005 8:51 am
Bydliště: Skopec 123, 250 66, Zdiby - Brnky
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6775Příspěvek MacFig »

679 m na 0,00 stavby. Tommy Zdiby - děkuji.
Kolik je tolerance od této optimální sestupové trajektorie?
Zbyněk Smetana
Skopec 123
250 66 Zdiby - Brnky
--------------------------------
Obec pro všechny generace

jenik789
Site Admin
Příspěvky: 3252
Registrován: pon říj 31, 2005 2:16 pm
Bydliště: Zdiby
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6776Příspěvek jenik789 »

MacFig píše:679 m na 0,00 stavby. Tommy Zdiby - děkuji.
Kolik je tolerance od této optimální sestupové trajektorie?
Tak tohle uz je mimo me laicke chapani :lol: :lol:

Pro me je dulezite, aby byla jasne vyresena doprava, protoze vse ostatni jsou jen prinosy :wink:. Ale koukam, ze to neni uplne zatim vse doreseno.
Na druhou stranu z hlediska komunikace z okolnimi obcemi a mesty, myslite si ze by bylo vhodne aby nase obec prosazovala zrizeni tohoto letiste ve Vodochodech? Aby potom ostatni obce/mesta se na nas nenastvaly, ze nejdeme s nimi (to jen tak naokraj myslenka).

Problem je skoro vzdy v komunikaci a informovanosti, protoze kdyby vse bylo nalezite odkomunikovano a vysvetleno, mohlo by se k tomu vyjadrit vic lidi :wink:
Jeník - Jan Česnek
Admin portálu Zdiby ON-LINE http://www.zdiby.cz

Člen Kaštánek Zdiby Z.S. a ZdibyNet, z.s.
Nebojím se říct nebo napsat co si myslím.

Mirek Musílek
Příspěvky: 7
Registrován: pon led 18, 2010 1:30 pm

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6778Příspěvek Mirek Musílek »

Nenapojení letištního přivaděče na starou teplickou. Myšlenka přivedení metra do Vodochod je dosti šílená.

Za mojí osobu odpovím na dotaz Jenika789, jestli má obec prosazovat letiště Vodochody. Já osobně rozumím obcím a lidem z blízkého okolí, že s výstavbou a provozem nesouhlasí, že se obávají hluku, nárustu dopravy.... Asi je velmi těžké je přesvědčit, že letiště bude mít i svoje výhody. Ale je třeba na druhé straně vidět i to, že přitáhne další investory do oblasti, vytvoří ať přímo či nepřímo spoustu pracovních míst, usnadní cestování.... Letiště již nějaký ten rok existuje, testovala se vyrobená letadla a to jim nevadilo. Hluk z burácející stíhačky, je horší než z dnešního dopravního letadla. A to se vůbec nezmiňuji o motorových zkouškách, které jsou kolikrát slyšet i v naší obci. Myslím, že letiště celou oblast do které spadá i naše obec zatraktivní pro investory, přitáhne turistický ruch...všechno toto jsou finance a proto si myslím, že by obec měla prosazovat výstavbu. A naštvání okolních obcí? Každý se přeci snaží prosazovat svoje zájmy. Nemyslím si, že by to v zásadě uškodilo vztahům s okolím.

Panu Smetanovi se omlouvám, z letadla to vypadá víš ;-)
Na druhou stranu mi to nedá, abych nereagoval na měření hluku. Úroveň hluku před 30 lety a dnes se opravdu nedá srovnávat. Dříve když letělo letadlo, tak se otřásal dům. Nelétalo se sice tak moc, ale to nic nemění na faktu, že úroveň hluku tehdy a teď je někde jinde. Dnes jsou letadla daleko modernější a motory jsou vyráběny s ohledem na životní prostředí a úroveň hluku. A pokud někdo dělal před 30 lety výhled do budoucna, tak asi čerpal z aktuálního stavu letadel a úrovně hluku a nepočítal s modernizací. V době hlubokého komunismu se není ani čemu divit. Hluk se nešíří jinak, jenom trochu polevil. Jen pro ilustraci: dovedete si představit fakt, že i letadlo, které dělá "hluk" nad obcí, tak i toto letadlo si ekologicky a předpisově velmi opatrní angličané pustí do centra města? pro ukázku http://www.airliners.net/photo/British- ... afd3d15a74 A my se budeme kvůli hluku bouřit. Zeptejte se starousedlíků...uvidíte co Vám odpoví "když nelítají, tak je to divné"
Na druhé straně, pokud byla možnost vyjádřit se k Ruzyni a učiněno tak nebylo, tak pak se ptám proč? Jestli se mohu zeptat, jaké kompenzace Klecany dostaly?

Jinak děkuji Tommymu za pomoc ;-)

MacFig
Příspěvky: 939
Registrován: úte lis 22, 2005 8:51 am
Bydliště: Skopec 123, 250 66, Zdiby - Brnky
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové letiště?

Příspěvek: # 6781Příspěvek MacFig »

Úroveň hluku před 30 lety a dnes se opravdu nedá srovnávat. Ale na výhledu do budoucna to nic nezmění - hluk se bude v podstatě šířit stejně. Model šíření hluku bude stejný, jen se tam dosadí jiný zdroj (intenzita a charakteristika hluku) a časová charakteristika. Rovněž je třeba brát v úvahu skladebný hluk (v našem případě stávající runway + nová runway + obchvat Prahy + rozšíření dálnice). Proto nechápu, proč jsou isosony v nové studii ukončeny v Roztokách na břehu Vltavy a nepokračují na Brnkách na kopci (což je asi o 60 m blíže k letadlu).
Než jsem na Brnkách začal stavět, tak jsem s otcem (autorem té studie a mnoha knih o hluku a chvění, mezinárodně uznávaným odborníkem) dlouho na toto téma debatoval. Výsledkem bylo, že je to pro mě únosné a stavět budu. A to jsme řešili i druhou runway, o které v roce 1990 málokdo něco věděl.
A s modernizací ve studiích bylo počítáno - otec byl zván k oponenturám vývojových prací mnoha firem na letecké motory z celého světa, byl autorem nebo spoluautorem např. studie na snižování hluku leteckých motorů z Motorletu (spolu s Ing. Šulcem - jeho žákem), ve Vodochodech rovněž spolupracoval na "ladění" hluku motorů a měl k dispozici nejnovější informace z této oblasti od spousty firem z celého světa. Jeho modely šíření hluku a chvění (jak z letecké, tak z automobilové dopravy) jím vyvíjené pro počítačové zpracování od roku 1970 jsou základem mnoha nynějších modelů (a používají se např. pro modelování na letišti Heathrow). V době hlubokého komunismu se možná někdo něčemu nedivil, ale mého otce jeho nekompromisní odborný postoj stál mnoho sil a trpěl mnohými ústrky, ale nikdy neustoupil.
Mě je taky divné, když dlouho nic nelítá a když lítá, tak ani ta letadla v podstatě nevnímám (jsem na to za 50 let už zvyklý). Jen mi vadí, že se situace neposuzuje komplexně a vlivy se bagatelizují na základě jen jednoho pohledu. Druhá ruzyňská runway nám podle mě moc neulehčí, protože jen přibude letadel (všimněte si že tam nepíši, že jsem proti !). Vodochody nám podle mě uškodí, pokud nebude řešena související automobilová doprava (všimněte si že tam nepíši, že jsem proti !). Souvisejících otázek by bylo mnoho (např. jak se hlukově projeví zvýšení počtu pruhů na D8 a Cínovecké, které je plánováno v návaznosti na rozšíření letiště Vodochody a na převod dopravy z Březiněvsi na trasu Zdiby - obchvat Líbeznice) a proto si myslím, že je třeba vždy uvažovat v souvislostech, je třeba posuzovat nejen okamžitý stav (např. přilákání investorů), ale i budoucnost (např. "budou si mít děti kde hrát"), je třeba vedle sebe stavět pro a proti a vše zveřejňovat. Následující rozhodnutí sice může být špatné (myslím z pohledu za mnoho let), ale bude nejlepší možné (myslím podle dostupných informací a znalostí).
Kompenzace Klecany dostávají, ale nemám podrobné podklady. Doporučuji dotaz přímo na Klecany.
Zbyněk Smetana
Skopec 123
250 66 Zdiby - Brnky
--------------------------------
Obec pro všechny generace

Odpovědět